Wednesday 16 January 2013

Latihan merentas desa bermula



Tarikh: 15 Januari 2013 (Selasa)
Masa: 7.40 petang hingga 9.00 pagi
Tempat: SMK Pendeta Za’ba

Pada pagi ini warga PPKI SMK Pendeta Za’ba telah beramai-ramai berjalan bersama-sama untuk melihat laluan merentas desa bagi kategori PPKI semasa acara merentas desa sekolah nanti. Diketuai oleh GPK Khas iaitu Puan Hasmah di depan sekali diikuti oleh murid-murid dan guru-guru di belakang beliau, laluan murid PPKI sepanjang hampir tiga kilometer akan bermula di sekolah. Latihan pada hari ini telah dibantu oleh dua anggota RELA yang mengawasi lalu-lintas dengan bayaran saguhati RM20 setiap seorang.

Murid-murid akan menuju ke arah Stadium Paroi sebelum membelok ke kanan di Masjid Taman Paroi Jaya. Kemudian mereka akan terus berlari melalui hadapan blok rumah kedai yang ada Restoren Leha World (kalau makan kat sini air boleh tambah free, minum la satu jag pun) sebelum belok lagi ke kanan di Surau Kariah Taman Paroi Jaya.

Di laluan yang terakhir ini, mereka akan melalui hadapan SK Taman Paroi Jaya sebelum belok ke kiri menuju ke garisan penamat di pintu gerbang SMK Pendeta Za’ba.
 
Acara merentas desa yang dijadualkan pada hari Khamis, 17 Januari 2013 telah ditunda ke suatu tarikh yang akan diberitahu kelak oleh pihak sekolah. Jadi sehingga hari itu tiba, bagi ahli-ahli rumah (murid-murid normal) Merah, Kuning, Hijau dan Biru teruslah berlari bagi membina stamina anda.


No comments:

Post a Comment