Thursday 8 November 2012

Terima Kasih Cikgu Roslan!

Setelah berkhidmat hampir 4 tahun di PPKI SMK Pendeta Za'ba, kami terpaksa mengucapkan selamat berkhidmat di sekolah yang baru kepada Cikgu Roslan bin Ibrahim. Tahniah kepada beliau yang dinaikkan pangkat sebagai Guru Penolong Kanan Pendidikan Khas di SMK Seremban 2.
Perpindahan beliau merupakan satu kehilangan besar kepada kami dan juga kepada pihak sekolah. Beliau bukan sahaja banyak berjasa kepada PPKI SMK Pendeta Za'ba malahan juga kepada sekolah. Antara jasa terbesar beliau kepada sekolah untuk tahun ini ialah menjadi Setiausaha Kejohanan Tenis Sekolah-Sekolah Peringkat Negeri Sembilan 2012 semasa SMK Pendeta Za'ba menjadi ajk untuk jawatankuasa pertandingan berkenaan. Haaa, jangan ingat cikgu pendidikan khas hanya bertugas untuk pendidikan khas saja, program normal pun kami sedia membantu.
Nampaknya, walaupun ada kalangan pelajar-pelajar kami yang masih belum habis lagi menangis kesedihan berpisah dengan guru-guru praktikal, kini air mata sebilangan pelajar-pelajar kami akan terus mengalir menangisi pemergian Cikgu Roslan ke sekolah baru. Mungkin ada pelajar yang akan berguling-guling menangis di hadapan penjaga mereka supaya ditukarkan juga ke SMK Seremban 2. Mungkin ya atau mungkin tidak. Kita tunggu dan lihat.
Gambar: Pesan GPK PPKI SMK Pendeta Za'ba iaitu Puan Hasmah (kiri) kepada Cikgu Roslan, "Tahun depan time kami nak buat rombongan ke Pulau Langkawi tolong-tolonglah kami aturkan penginapan, pengangkutan dan tempat shopping yang murah-murah ya."

No comments:

Post a Comment