Wednesday 30 December 2015

Pendaftaran Pelajar Baru Dan Lama PPKI SMKPZ

Tarikh: 31 Disember 2015 (Khamis)
Masa: 8.00 pagi hingga 12.00 tengah hari
Tempat: Blok PPKI SMKPZ

Pada pagi ini telah diadakan pendaftran pelajar baru dan lama PPKI SMKPZ. Kehadiran setakat jam 9.30 pagi hanyalah 15 penjaga. Boleh dikatakan amat mengecewakan kerana semasa bermulanya taklimat oleh Yang Berusaha Puan Hasmah binti Abu Bakar, Guru Penolong Kanan PPKI SMKPZ pada jam 8.30 pagi hanya beberapa belas orang sahaja yang hadir. Jumlah pelajar baru yang akan masuk khabarnya 13 orang tetapi penjaga pelajar baru yang hadir hanya 3 sahaja.

Setelah tamat taklimat Puan Hasmah pada jam 9.00 pagi, para penjaga mula bergerak ke kelas PPKI 1, PPKI 6 dan PPKI 7 iaitu tempat di mana kaunter-kaunter pembayaran bagi pembelian buku, peralatan-peralatan sekolah dan juga sumbangan PIBG.

Kaunter pendaftaran.

Inilah rakaman para penjaga yang hadir. Puan Nor Wahidah (kanan berbaju hijau) tak kira kerana itu guru. Jadi berapa yang hadir?
 
Puan Hasmah turut menyuarakan rasa kecewa kerana bilangan yang hadir sedikit walaupun memo telah dikeluarkan sebelum cuti sekolah lagi bagi pelajar-pelajar lama. Para penjaga pelajar baru pula telah dimaklumkan semasa menghantar surat penempatan di Blok PPKI SMKPZ.

Puan Hasmah menyampaikan taklimat.

Perbincangan sedang berlangsung.

Salah satu kaunter pembayaran dikendalikan Puan Wan Azlima.

Kaunter pembayaran di Bilik PPKI 6.

Encik Nilamutheen mendengar penerangan Puan Lim Pei Kuan berkaitan bayaran yang perlu dijelaskan pada tahun ini.

No comments:

Post a Comment