Thursday 15 October 2015

Hari Sukan Negara Peringkat SMKPZ

Tarikh: 10 Oktober 2015 (Sabtu)
Masa: 8.00 pagi hingga 12.00 tengah hari
Tempat: SMK Pendeta Za'ba

Kalau Hari Sukan Negara dijadikan sebagai hari persekolahan ganti seperti pada awal perancangannya mungkin kehadiran semua warga sekolah akan lebih membanggakan. Tahniah diucapkan kepada Ariff dan Aisyah iaitu dua murid PPKI SMKPZ yang telah dihantar oleh penjaga masing-masing untuk memeriahkan sambutan Hari Sukan Negara Peringkat SMKPZ pada hari ini.
Berkaitan sambutan pada hari ini, bermula pada awal pagi lagi warga SMKPZ telah melakukan senaman aerobik di dataran perhimpunan. Tamat senaman aerobik, warga SMKPZ telah dibahagikan kepada beberapa kumpulan untuk melakukan aktivti permainan bola sepak dan bola jaring. Untuk warga PPKI pula, pada awalnya saya ingin mengadakan aktiviti permainan petanque tetapi memandangkan murid yang ada hanyalah Ariff dan Aisyah dan juga cuaca yang sedikit berjerebu maka mereka berdua diarahkan untuk bermain di dalam Bilik Kelas PPKI 6 sahaja iaitu bermain lego.
Semoga tahun depan kita dapat mengadakan pengisian yang lebih bermakna di samping berdoa agar cuaca tidak lagi berjerubu.

 Oppa Gangnam Style! Nyanyi Ariff.

 Senaman aerobik bermula dengan regangan.

 Semua memakai topeng muka.

 Seronok pula dengar lagu-lagu yang menjadi muzik latar.

 Cikgu tak mau main lego dengan kami ka?

 Permainan bola sepak di padang.

 Permainan bola jaring di dataran perhimpunan.

No comments:

Post a Comment