Saturday 17 January 2015

One Stop Shoppe 'diterjah' murid PPKI

Tarikh: 15 Januari 2015 (Khamis)
Masa: 12.00 tengah hari
Tempat: One Stop Shoppe

Semasa menjalankan aktiviti orientasi persekitaran sekolah, salah satu persinggahan baru tahun ini ialah One Stop Shoppe yang baru dibuka pada awal tahun ini di belakang astaka sekolah.

Lokasi One Stop Shoppe sebelum ini pernah menjalankan beberapa fungsi. Antara yang saya ingat ialah beberapa guru menjadikan tempat tersebut sebagai kelas, pondok bacaan (ada beberapa kali saya meminjam buku-buku Reader Digest yang ada di rak-rak buku di situ), tempat makan murid waktu rehat (walaupun ada tanda larangan Dilarang Makan ditampal di pintu masuknya) dan paling saya tak boleh lupa ialah tempat persediaan satu pasukan beruniform (dah lupa pula sekolah mana) dalam pertandingan kawad kaki yang yang dijalankan pada tahun 2013. Mana tak boleh lupanya, semua botol-botol, sampah-sarap ditinggalkan di tempat tersebut sayalah yang kena kemas kerana menjadi ajk kebersihan. Ha, ha, ha! Jadi cikgu ni apa yang tak kena buat?

Semoga One Stop Shoppe akan terus maju dan mendapat sokongan warga sekolah. Oh ya, saksikan rakaman 'terjahan' murid-murid PPKI pada hari tersebut.

One Stop Shoppe.

Puan Nor Wahidah (kiri) menyambut ketibaan murid-murid PPKI.

Puan Siti Khairanah mengawal disiplin murid-murid yang masuk membeli.

Murid-murid teruja memilih barangan untuk dibeli.

Sudut pandangan yang lain.

Semua bayar pakai duit not RM100, duit bantuan RM100 yang baru dapat hari Selasa baru-baru ini.

No comments:

Post a Comment